fbpx
15 feluri în care să fii productiv – Alina Hlipca
17674
post-template-default,single,single-post,postid-17674,single-format-standard,theme-audrey,eltd-core-1.1.1,woocommerce-no-js,audrey-ver-1.4,,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-text-scaledown,eltd-header-centered,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,eltd-dark-header,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,eltd-side-menu-slide-from-right,eltd-woocommerce-columns-2,eltd-woo-small-space,eltd-woo-single-thumb-below-image,eltd-woo-single-has-pretty-photo,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Blog

Alina Hlipca / Articole  / 15 feluri în care să fii productiv

15 feluri în care să fii productiv

 

Dacă ai momente în care, la finalul zilei, te simți epuizată și totuși ai senzația că nu ai fost atât de productivă pe cât ți-ai fi dorit, ei bine… nu ești singura persoană în această situație.

Majoritatea oamenilor trec prin experiența de a-și consuma multă energie și timp pentru realizarea sarcinilor propuse, însă la final descoperă că rezultatele nu sunt pe măsura efortului depus.

De ce nu reușești să egalezi această balanță?

Deși lucrezi cu interes la ceea ce ai de făcut și îți dorești să ajungi la anumite rezultate într-un timp cât mai scurt și fără să te epuizezi, există un lucru care pare să lipsească din această ecuație: 𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧ț𝐚.

Ce înseamnă de fapt eficiența?

E𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧ț𝐚 poate fi definită ca fiind capabilitatea de a realiza ceva în cel mai scurt timp posibil și cu un consum cât mai mic de energie.
Această capacitate de a fi eficient este numai în rare cazuri o abilitate înnăscută. În general ea se învață și se integrează treptat în viața de zi cu zi, transformându-se într-un obicei. Poți începe să faci loc productivității în viața ta prin eliminarea câtorva factori nocivi care de obicei țin 𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧ț𝐚 la distanță.

Ce ne împiedică să fim eficienți?

1. Dezorganizarea

2. O zi în care sarcinile nu sunt clar stabilite, nu sunt ordonate într-o agendă și nu sunt încadrate în intervale orare… este o zi în care ineficiența își poate spune cuvântul

3. Organizarea sarcinilor este precum o hartă: cunoști destinația, adică rezultatele la care vrei să ajungi, dar este necesar să cunoști și punctele prin care trebuie să treci pentru a nu pierde timp și a avea o direcție

4. Intervalele de lucru alese

5. Este dovedit științific că există anumite momente ale zilei în care suntem mai eficienți, mai energici, mai creativi și altele în care suntem mai lenți, cu un grad scăzut de energie și mai puțin creativi

6. Poți descoperi care sunt intervalele orare în care tu ai cel mai înalt nivel de energie și poți plasa cele mai grele sarcini în acea perioadă pentru a crește 𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧ț𝐚 realizării acestora

7. Lucrul fără pauze

8. Uneori, din dorința de a ajunge cât mai repede la rezultate, muncim fără a ne acorda niciun fel de pauză, iar acest lucru nu este deloc benefic pentru creativitatea și 𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧ț𝐚 noastră

9. Pauzele scurte oxigenează creierul, îți redau/oferă un boost de energie și te scot pentru o clipă din transa în care ai intrat lucrând. De aceea sunt recomandate pentru creșterea eficienței

10. Distragerile

11. Cei mai mari inamici ai oamenilor care își doresc șă își crească 𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧ț𝐚 și productivitatea: telefonul, rețelele de socializare, colegii, membrii familiei etc.

12. Una dintre regulile de bază atunci când îți dorești să lucrezi eficient, este să nu permiți să fii distras

13. Analiza

14. Bineînțeles că există sarcini în cadrul cărora este esențial să fii meticulos, dar când vorbim de alte tipuri de sarcini, intrarea prea amănunțită în detalii poate fi periculoasă

15. Lasă lucrurile să se manifeste cursiv și ori de câte ori simți că te afunzi mult prea mult într-un task pe care pare că nu reușești să îl mai finalizezi, ia o pauză scurtă, iar 𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧ț𝐚 ta va fi restabilită

Amintește-ți că 𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧ț𝐚 nu este o abilitate ce se câștigă de pe o zi pe alta, ea se deprinde în timp. Dar odată ce îți vei stabili modul de lucru cel mai potrivit pentru tine, urmând pașii enumerați mai sus, 𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧ț𝐚 nu va întârzia să apară.

No Comments

Leave a Reply