Ce sunt funnel-urile online?
Webinar cu Oana Vasiu
Am discutat cu Oana despre funneluri. De ce sunt importante, cu ce ne ajută și cum să le folosim.
Probabil acesta este visul oricărui marketer:
„Vreau să creez content pe care să pot să îl folosesc în cât mai multe feluri, pe cât mai multe canale. Aici intervine partea de funneluri. E o modalitate sănătoasă și sustenabilă de a face marketing.”
Oana ne spune cum putem face acest lucru și ne povestește despre secretele Content marketingului, dar și cum să gândești strategic.
Mai jos, ce a ieșit!
Cine este Oana Mădălina Vasiu?
În cuvintele sale, Oana spune că este strateg de contact și organizator de vise și idei, clienții ei spun că face diferența prin crearea de Marketing care construiește și se construiește, iar noi vă spunem că este într-adevăr un om numai bun de urmărit și ascultat.
Face content marketing de 7 ani. La vârsta de 21 de ani a intrat în echipa care s-a ocupat de lansarea în online a lui Lorand Soarez Szasz, cu programul Business Mastery. Aici a intrat în contact cu Content marketingul și a experimentat diferențele dintre Marketingul care face reclamă și Marketingul care construiește o comunitate în jurul brandului. Tot aici a construit programul online și funnelurile pentru proiectul lui Lorand.
A lucrat cu Lorand 2 ani, iar apoi a ajuns să lucrez cu Urania Cremene, expert în parenting și unul dintre cei mai populari autori din România. După o perioadă pe drumuri, în turneele Uraniei, a făcut tranziția la Relefkt și s-a împrietenit cu inteligența emoțională.
În perioada pandemiei și-a dorit să îi ajute pe antreprenori să facă tranziția spre online sau să le dea idei despre content.
Concret, a scris o grămadă de postări și a oferit content valoros, gratuit. Oamenii au putut să o perceapă ca fiind de încredere, un om care știe ce face, așa că nu a durat mult până oamenii au început să îi ceară ajutorul sau să aibă oferte de proiecte noi.
Oana spune despre funneluri că „este o cale diferită, dar este cea care îți aduce rezultate pe termen lung. Dacă faci doar vânzare, oamenii te vor da la o parte.”
Ne mai spune și că a ales să fie content marketing pentru că pentru îi vine NATURAL.
„Pentru că sunt copywriter la bază. Îmi e ușor să scriu, se creez content, să creez cursuri online, să extrag content din mintea altor oameni. Mi-am trainuit acest talent de a asculta ce spun alții și a pune în cuvinte”
Povestea cu funnelurile a început tot din vremea în care lucra cu Lorand, iar între timp a descoperit care e avantajul ei: „Eu sunt procedurală ca fel de a gândi și ca fel de a crea, asta înseamnă că îmi e foarte ușor șă fac și să creez structuri de la zero. Îmi e foarte ușor să văd procesele la nivel micro și să intru în detalii.”
Așa că a ales să se perfecționeze și în aria aceasta, iar acum oferă consultanță pe dezvoltare de strategie. Spune că strategia este una dintre pasiunile ei și afirmă că știe CUM să facă , atunci antreprenorii se duc către ea cu CE vor să facă.
Strategia sa este să pună ideile antreprenorilor în structuri și în planuri concrete.
Să se întâmple, să nu mai fie doar vise, să treacă de acel „Mi-ar plăcea să lansez”.
În discuțiile cu Oana acel vis devine concret, are pași de urmat, o structură și o limită de timp.
Oana ne îndeamnă să alegem cel mai deștept și cel mai isteț fel în care să îți investești timpul, adică cel de a GÂNDI STRATEGIC.
Cum poți face asta?
Construind toate postările, toate ideile, toate promoțiile corelate, creând un FIR ROȘU prin Content Marketingul pus în Funneluri, care să se construiască unele pe altele.
Cum scăpăm de „Ce postăm săptămâna aceasta pe Facebook?”
Cum oprești butonul: În fiecare săptămână trebuie să fac ceva nou ca să vând.
Sau butonul: În fiecare săptămână trebuie să mă gândesc la alt set de postări.
„Părticica mea, unde mi-am găsit locul pentru a face diferența este că pot să transform poveștile scrise de alții în povești care să vândă.”
Dacă vrei să vinzi ACUM soluția este să faci campanii plătite pe Facebook, să investești în bugete și să urmărești rezultatele.
Dacă vrei să fii ca Oana, abordarea ei este: Eu sunt Marketer de Vânzare, așa mi se spune, așa îmi spun și eu. De ce? Pentru că abordarea mea nu este „Ok, hai să facem o serie de postări”, abordarea mea este „Cum se traduce asta la final în vânzări?”
Funneluri și content marketing
Un funnel are 3 părți, iar fiecare parte în sine are sensul ei.
TOFU/ MOFU/ BOFU
Top of Funnel – Building awarness about you/the problem you address – MACRO
Middle of Funnel – teaching people ho to choose a solution
Bottom of Funnel – Explaining why your product is the best solution
Ce faci în Top of Funnel?
Aici vrei să atragi atenția asupra unui subiect și scopul tău este să ajungi la cât mai mulți oameni.
Cum faci?
Ești constant în feedul oamenilor, oferi valoare și creezi o legătură cu ei.
Bonus de inspirație: gândește-te la serii de articole pentru 2 /3 luni, postări pe social media despre subiecte care te interesează, 50 citate despre X, 30 de interviuri cu alți specialiști, etc.
Pe scurt, Top of funnel este despre content, iar content is.. KING.
Ce faci în Middle of Funnel?
Aici îi înveți pe oameni mai în detaliu, despre domeniul în care tu ești expert și le oferi un produs gratuit în schimbul adresei lor de email sau înscrierii lor într-un grup (facebook, whatsapp, etc), astfel încât să dezvolți o legătură cu el și îl aduci mai aproape de Bottom of Funnel.
Ideea este ca în toată gălăgia de pe Social Media, tu să mergi mai aproape de om.
Misiunea ta este să oferi content atât de fain încât să mă faci să deschid emailul tău.
Dacă în Top of Funnel duci bătălia cu toți ceilalți de pe Social Media, în Middle Funnel te bați cu toți ceilalți la care clientul tău este abonat (alți specialiști, alte newslettere, etc).
Chiar dacă ai ajuns la emailul clientului, trebuie să faci foarte bine partea de Email Subject, emailurile să fie fain scrise, să fie trimise la ore care au sens pentru oameni (nu pentru tine).
Dacă te întrebi care sunt orele relevante? Răspunsul vine doar din Avatarul tău de client, iar Oana are un ebook gratuit pentru tine.
Bonus de inspirație: Le poți oferi oamenilor un ebook gratuit, un produs (infografic, videouri) cu scopul ca ei să îți dea adresa de email, să se înscrie pe un grup pe Facebook/ WhatsApp.
Ce faci în Bottom of Funnel?
Dacă Middle of Funnel înseamnă să îi înveți pe oameni lucruri practice și pragmatice, să îi duci mai aproape de a-și găsi un răspuns la problemele la care ei caută răspunsuri, la nivelul dintre Middle of Funnel și Bottom of Funnel apare partea de vânzare. Clasificarea Oanei sună așa: „Dacă aș avea o echipă de marketeri și una de vânzare, aici le-aș spune oamenilor de marketing: Ok, de aici înainte predați echipei de vânzări (să se întâlnească cu oamenii, să îi sune, etc) să închidă vânzarea. ”
Funnelurile sunt ca un schelet, iar fiecare parte are nevoie de content specific. Funnelurile funcționează pentru că la bază au storytellingul. Un funnel creează un fir epic al unei povești și o împarte. Partea de Top of Funnel acoperă Începutul și un pic din Intriga poveștii, urmează desfășurarea acțiunii, etapă în care tu le dai clienților tăi informații, îi înveți, iar în partea finală se întâmplă partea de vânzare. Din acest motiv funcționează funnelurile. Pentru că sunt povești împărțite în așa fel încât să îi creeze clientului ideea și starea că el este într-o poveste, că există un fir roșu pe care el merge și că nu se desprinde niciodată de acel brand.
Evergreen pentru Funneluri
Te interesează să îți creezi cât mai multe evergreenuri, cât mai multe funneluri care să îți aducă oameni din Top of Funnel în Middle of Funnel și apoi în partea de vânzare.
Evergreen înseamnă să setezi un sistem care merge în continuu, este setat automat și care e gândit pe termen lung.
Singura intervenție pe care o faci este cea legată de bugetul de reclame, buget pe care îl aloci în top of funnel, când vrei să aduni cât mai mulți oameni și este necesar să optimizezi în partea de middle of funnel elemente care îți influentțează cifrele (eg. open rate email, reach postări, click to rate din email).
De ce Funnels?
„Gândiți funneluri pe termen lung, pentru că funnelurile dacă le faci o dată și le faci bine, le poți automatiza. Iar automatizându-le tu începi să salvezi bani, timp și energie.”
Experți Yay or Nay?
„Recomandarea mea este să apelați la un specialist în funneluri pentru că la final vă costă mai puțin. S-ar putea să vă sperie costul, dar pe termen lung, vă costă mult mai puțin să lucrați cu specialiști. Ca timp, ca energie și ca rezultate. Dacă nu îți permiți, cere 2 ore de consultanță cu un astfel de specialist și cere-i să îți explice cum gândește, cum ar trebui să gândești tu și să te ajute cu feedback la ceea ce te gândești tu.”
Recomandări pentru a afla mai multe?
Recomand cărțile lui Russel Brunson, este expert pe partea de funneluri, a creat cel mai popular instrument de funneluri online. Cel mai bun sfat este să vă înscrieți în funnelurile experților. Cel mai mult am învățat despre funneluri pentru că m-am înscris în funnelurile lui Russel Brunson, nu doar din cârțile lui. Vi-l mai recomand și pe Sabi Subri, el este autorul cărții „Sell like crazy”.
Un gând de final pentru cititorii noștri:
„Nu vei putea să ai clienți de Black Friday dacă nu începi să muncești de acum.”