fbpx
Cum ne alegem parfumurile? – Alina Hlipca
18585
post-template-default,single,single-post,postid-18585,single-format-standard,theme-audrey,eltd-core-1.1.1,woocommerce-no-js,audrey-ver-1.4,,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-text-scaledown,eltd-header-centered,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,eltd-dark-header,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,eltd-side-menu-slide-from-right,eltd-woocommerce-columns-2,eltd-woo-small-space,eltd-woo-single-thumb-below-image,eltd-woo-single-has-pretty-photo,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Blog

Alina Hlipca / Articole  / Cum ne alegem parfumurile?

Cum ne alegem parfumurile?

Webinar cu Artizanii Olfactivi

Astăzi aflăm despre ceva ce purtăm tot timpul cu noi, ne ajută să le creăm celorlalți o anumită imagine despre noi și ne oferă cadrul perfect pentru călătorii pe aleea amintirilor.

Este invizibil, dar puternic. Ce să fie oare?

Invitatele noastre, Alexandra Moraru și Valentina Baitan, sunt aici să ne povestească despre Artizanii Olfactivi.

Cine este Alexandra Moraru?

A studiat jurnalismul și întotdeauna i-a plăcut să comunice, a cochetat cu actoria în liceu, îi place să povestească și să se afle în fața oamenilor. Îi place să studieze, să aprofundeze, să afle și să citească, ceea ce a și făcut cât timp a lucrat într-o parfumerie. Visul ei a fost să ducă mai departe tot ceea ce a învățat: parfumurile, istoria și poveștile lor. Într-o zi a întâlnit-o pe Valentina.

Cine este Valentina Baitan?

Este la bază muzician, a absolvit Conservatorul în București și din 2002 este producător de televiziune. A intrat la TVR Cultural ca redactor și în prezent este producător, ea este cea care asigură toată zona de muzică clasică la TVR. Într-o zi, a aflat că există această zonă a parfumurilor de nișă. A devenit curioasă și a început să caute diverse informații pe internet. Așa s-a născut ideea unui proiect de emisiune dedicat poveștilor ce stau în spatele creării parfumurilor de nișă. 

În 2014 a întâlnit-o pe Alexandra, de la care a aflat niște lucruri absolut spectaculoase, interesante și fascinante despre lumea olfactivă. 

Într-o altă zi, Alexandra și Valentina s-au întrebat „Ce ar fi dacă?”

Ce ar fi dacă am așterne pe hârtie tot ce știm?

Ce ar fi dacă am aduce aceste lucruri în fața publicului?

Așa au creat Artizanii Olfactivi.

Și așa au desfășurăt seminarii dedicate parfumurilor la Cărturești Verona, în București în ultimii 4 ani.

 

Parfumeria de nișă versus parfumeria de masă

Ce este Parfumeria de nișă?

Alexandra povestește cu multă pasiune despre emoția din spatele unui parfum și ne explică despre parfumeria de nișă că „este o parfumerie artistică, se găsește în parfumeriile de tip boutique. Sunt produse de case de parfumuri artistice, poate chiar create artizanal și au o abordare mai personală”.

Valentina ne spune că „parfumeria de nișă e dusă la nivel de artă, parfumierilor li se acordă mai mult răgaz în a crea parfumurile”.

Ce este parfumeria de masă?

Parfumeriile Mass Market sau Prestige sunt cele care sunt produse în masă, iar casa care comandă acel parfum are deja avatarul clientului care ar trebui să fie mișcat de un anumit parfum. 

Alocă-ți 30 de minute, o oră pentru alegerea unui parfum!

Este evident că parfumeria de nișă este preferata Alexandrei, așa că am vrut să aflăm de ce. Simțim că ne-am lămurit:

„Parfumierii de nișă fac pur și simplu magie, reușesc să creeze ceva spectaculos din resurse limitate (ingrediente și timp). Au libertate și au timp nelimitat (8-12 luni). Aici pot lăsa frâu liber imaginației și din punct de vedere al ingredientelor. La primul contact cu pafumeria de nișă, s-ar putea să spuneți că e cam ciudată, că nu o înțelegeți, că e prea dură, prea aspră și că nu v-ați vedea purtând din prima acel parfum. 

Ai nevoie de un consultant care să te ghideze, să te ajute să poți să miroși acele parfumuri și ai nevoie de una, două ore pentru întregul proces.”

Valentina a completat cu experiența sa, spunând că într-o parfumerie de nișă nu te simți grăbită. Mai mult, afli informații legate și de istorie, și de acel parfum, de parfumier, de brand, de povestea din spate.

Și totuși, atunci când mirosim un parfum, poate să vorbească diferit, de la om la om.

Cum ne alegem parfumurile?

Cum să le alegem, cum să le purtăm, cum să le citim?

Primul pas

Ce stare vrei să îți ofere acest parfum? Este un parfum de zi sau de seară? Ce parfum porți de obicei? 

Este foarte important să ne gândim ce emoții vrem de la acel parfum, pentru că va sta o zi întreagă cu noi pe piele. Ce arome ne plac? Ce arome nu ne plac?

Dacă nu ne dă o stare de bine, nu ne face să ne simțim confortabil, este în regulă să mai căutăm.

Tip: Un parfum cald va fi catifelat, pudrat. Un parfum rece îți dă senzația de prospețime, răcoare.

Scopul parfumului este să ne facă viața mai frumoasă.

Pasul doi

Parfumul are o viață a sa și va evolua din momentul în care îl miroși pentru prima oară. Acest lucru se datorează structurii unui parfum, care conține note de vârf, de mijloc și de bază. Dacă notele de vârf își fac simițite prezența aproximativ 10 minute, cele de mijloc pot dura până la câteva ore, iar cele de bază sunt cele mai puternice (de regulă sunt ingrediente lemnoase). De aceea, recomandarea este să aștepți în jur de 20 de minute pentru a alege parfumul preferat.

Creierul procesează informația primită prin miros și se conectează foarte mult și cu zona afectivă.

Pasul trei

Acum ești pregătită să aplici pe piele parfumul sau parfumurile care ți-au plăcut.

Unde? 

Pe o zonă puternic vascularizată, ne dorim să creăm aceleași condiții ca atunci când îl vom purta. Alege o zonă care degajă o anumită căldură, cum ar fi încheietura mâinii sau pielea interioară a cotului. 

În acest fel, parfumul are toate condițiile să se manifeste cu ph ul nostru.

Un parfum te ajută să te descoperi pe tine.

Pasul patru

Lăsați parfumul timp de 20 de minute pe piele. Îi permiteți să evolueze, să ajungă la notele de bază. De preferat, chiar și să ieșiți un pic afară. 

Tip: Puneți pe piele 2, maxim 4 parfumuri.

Folosiți boabe de cafea sau ieșiti la aer pentru resetare miros.

Parfumul va sta cu tine o lună sau 10 ani și tot ceea ce experimentezi atunci când porți acest parfum, o să te marcheze pentru toată viața pentru că o să te conectezi la aceste amintiri, emoțional.

Apă de toaleta sau apă de parfum?

Diferența dintre cele două constă în concentrația uleiurilor și a alcoolului. Apa de toaletă conține mai mult alcool și mai puține uleiuri, ceea ce înseamnă că va fi mai transparentă, mai lejeră și rezistența pe piele va fi mai mică. Apa de parfum are o concentrație mai mare de uleiuri, așa că va fi mai intensă, se va simți mai profund.

Tip: Alege parfumul în funcție de personalitatea ta și ai grijă să nu îi deranjezi pe cei din jur. Evită parfumurile exagerat de puternice, cel puțin la birou.

Parfumul este o mașină a timpului. A înmagazinat o întreagă experiență și are puterea magică să te poarte înapoi în timp ori de câte ori simți același miros.

Creierul uman reacționează instant la anumite mirosuri. Mirosul, nasul nostru, este cel mai primitiv, ne conectează cu emoții, cu amintiri, ne zdruncină, ne dă putere, ne face să simțim emoție, bucurie, să ne aducem aminte lucruri uitate din copilărie. Ne poate face și să refuzăm un anumit parfum, dacă îl asociezi cu o experiență sau cu o persoană neplăcută. 

Parfumul pe care îl porți trebuie să îți dea o stare de bine.

De aceea, alege parfumurile cu înțelepciune și cu inima!

No Comments

Leave a Reply