Cum să atragi clienți relevanți pe siteul tău pe termen lung?
Webinar cu Andreea Faur, Seoholic
Am discutat cu Andreea Faur despre importanța SEO. Cu ce ne ajută și cum putem să ne optimizăm siteul. Mai jos, te invit să descoperi bune practici despre SEO, ce greșeli să eviți și cum să le corectezi dacă ai comis vreuna dintre ele.
Mai întâi, ce este SEO?
SEO este acronimul pentru Search Engine Optimization, adică Optimizarea siteului pentru motoarele de căutare.
SEO însemamnă un ansamblu de modificări și de îmbunătățiri făcute la un site, menite să crească valoarea siteului și relevanța acestuia pentru utilizatori, prin informații complete și complexe despre ceea ce caută, oferind în același timp o experiență bună a utilizatorului în site.
De ce și mai ales când alegem SEO?
Simplu: Să ajungem pe prima pagină în Google folosind cuvinte cheie relevante pentru afacerea noastră.
Complex: Să obținem mai multă vizibilitate în Google, pe cât mai multe cuvinte cheie relevante pentru afacerea noastră și astfel să vindem cât mai multe produse și servicii.
Ce să alegi dacă vrei rezultate rapide și pe termen scurt?
În funcție de clienții tăi, poți alege varianta Google Ads, Facebook sau Instagram Ads.
Dacă îți dorești rezultate pe termen lung, SEO este răspunsul tău.
De ce? Atunci când se opresc campaniile Google Ads, Facebook &Instagram Ads nu mai ai deloc vizibilitate, dispari instant și total. În varianta alegerii SEO, chiar dacă oprești campania de optimizare site și ceea ce include aceasta, îți păstrezi vizibilitatea pentru o perioadă de timp.
Am discutat cu Andreea și despre greșelile pe care le putem face pentru siteul nostru, așa că, mai jos găsești soluții pentru cele mai frecvente dintre ele.
Top greșeli în Optimizarea siteului:
Siteul nu este securizat (https)
Poți obține în mod gratuit un certificat SSL pentru ca siteul tău să fie securizat.
*Conform algoritmului Goolge ești penalizat dacă nu ai siteul securizat.
Siteul se încarcă greu (mobil vs desktop)
Poți folosi un instrument gratuit pentru a-ți verifica viteza de încărcare. (ex: GT metrix).
*Conform algoritmului Goolge ești penalizat dacă nu ai siteul securizat.
Siteul nu este Mobile friendly
Poți testa gratuit pe Google dacă siteul tău este optimizat pentru mobil.
Siteul nu are meta titluri și meta descrieri
Zona de meta keywords nu se completează, dar este important să folosești cuvinte cheie și să ai o descriere care să atragă atenția.
Structura siteului nu este creată pe baza unor cuvinte cheie
Mai întâi, ce sunt Keywords?
*Keywords sau cuvinte cheie sunt cuvinte pe care oamenii le tastează în Google când fac o căutare.
*Keyword nu este neapărat un cuvânt, poate fi o frază, o întrebare, un nume, o sintagmă.
! Cuvintele cheie pe care le folosești trebuie să fie relevante.
Un specialist SEO îți poate recomanda cuvintele cheie pe care să îți construiești siteul.
Exemplu: Dacă alegi să folsești „poșete femei”, numărul de căutări este de 50 pe lună, versus „poșete damă” care are 1800 de căutări.
Siteul are conținut duplicat
Poți verifica pe Copyscape dacă ai conținut copiat pe siteul tău. Google ține cont de primul care a postat conținutul și îl penalizează pe al doilea.
Paginile șterse nu se redirectează
Cea mai bună soluție este ca în loc de eroare, să fie redirectat către ceva relevant.
Exemplu: nu mai ai un produs, îl redirecționezi către categoria de produse.
Paginile din site nu au H1 (titlu) și H2, H3 (subtitluri)
Titlurile și subtitlurile sunt relevante atât pentru clienți, cât și pentru Google.
Care sunt indicatorii de succes?
Creșterea vizbilității siteului în Google Search Console
Google Search Console este un tool gratuit de la Google, care îți dă informații pe care le găsește legat de siteul tău, cum ar fi: total clickuri, total afișări, poziția medie a siteului tău, etc.
Creșterea efectivă a traficului organic
Un alt tool marca Google este Google Analytics, iar de aici poți afla inclusiv de unde îți vine traficul.
Creșterea poziționării cuvintelor cheie
Cât costă SEO?
Andreea, care este specialist SEO din 2017, ne spune să ne ferim de ofertele fixe, pentru că e imposibil să faci o evaluare corectă a siteului până în momentul în care nu verifici situația lui. Ea spune că pentru un preț corect, dar și pentru rezultate bune în viitor, e nevoie să construiești o strategie SEO care să țină cont de:
Starea actuală a siteului din punct de vedere SEO
Numărul de cuvinte cheie dorit
Competiția pe cuvintele cheie respective
Limba în care se dorește optimizarea siteului.
Siteul tău are vreuna dintre greșelile de mai sus?
Ai observat că pentru multe dintre ele, soluția este simplă și poți folosi chiar resurse gratuite de la Google. Mult succes la optimizat!